robinsbabe

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Amalia Asmundsson - 29 juli 2012 20:49

Läs det här, riktigt riktigt bra faktiskt!

A 50- something year old white woman arrived at her seat on a crowded flight and immediately didn't want the seat. The seat was next to a black man. Disgusted, the woman immediately summoned the flight attendant and demanded a new seat. The woman said "I cannot sit here next to this black man." The fight attendant said "Let me see if I can find another seat." After checking, the flight attendant returned and stated "Ma'am, there are no more seats in economy, but I will check with the captain and see if there is something in first class." About 10 minutes went by and the flight attendant returned and stated "The captain has confirmed that there are no more seats in economy, but there is one in first class. It is our company policy to never move a person from economy to first class, but being that it would be some sort of scandal to force a person to sit next to an UNPLEASANT person, the captain agreed to make the switch to first class." Before the woman could say anything, the attendant gestured to the black man and said, "Therefore sir, if you would so kindly retrieve your personal items, we would like to move you to the comfort of first class as the captain doesn't want you to sit next to an unpleasant person." Passengers in the seats nearby began to applause while some gave a standing ovation.


Översatt med googletranslate:

 

En 50 - något årig vit kvinna kom till sin plats på en fullsatt flygning och omedelbart ville inte sätet. Sätet var bredvid en svart man. Äcklad, kallade kvinnan omedelbart flygvärdinna och krävde en ny plats. Kvinnan sa: "Jag kan inte sitta här bredvid denna svart man." Kampen skötare sade: "Låt mig se om jag kan hitta en annan plats." Efter kontroll, återvände flygvärdinna och förklarade "Frun, det finns inga fler platser i ekonomin, men jag kommer att kolla med kaptenen och se om det finns något i första klass." Ca 10 minuter gick och flygvärdinna tillbaka och konstaterade "Kaptenen har bekräftat att det inte finns fler platser i ekonomin, men det finns en i första klass. Det är vår företagspolicy att aldrig flytta en person från ekonomi till första klass, men är att det skulle vara någon sorts skandal att tvinga en person att sitta bredvid en obehaglig person, enades kaptenen att göra övergången till första klass. "Innan kvinnan hann säga något, pekade den åtföljande till den svarta mannen och sade: "Därför herre, om du skulle så vänligt hämta personliga tillhörigheter, vill vi att flytta dig till komforten i första klass kaptenen inte vill dig att sitta bredvid en obehaglig person. "Passagerarna i stolarna började närheten till applåder medan vissa gav en stående ovation.

 

Av Amalia Asmundsson - 29 juli 2012 19:36

Hej på eeeer!
Har haglat in lite frågor redan, runt 20 faktiskt! Har inte godkännt alla, ska göra det direkt efter detta inlägg;) Sitter o läser också.. helt fast i boken..  läser "som om ingenting" av katarina von bredow, galet bra!

aaaa.. tänkte mer säga att jag lever;) Om frågestunden fortsätter i detta tempo så kommer jag svara redan ikväll!

Vi hööörs;)

 

I mars typ;) Ni ser att mina fötter är rätt stora..;)

Av Amalia Asmundsson - 29 juli 2012 18:33

Vad säger ni om en frågestund? Vet inte riktigt när jag svarar, men jag hoppas på mycket frågor!  

Och jag svarar på alla frågor! Kanske svarar i ett videoinlägg till o med??

Så fråga på!!

Och ja.. det är okej att vara anonym!!


Av Amalia Asmundsson - 29 juli 2012 18:28

Försökte mobilblogga idag, men det segade sig, hade rätt kasst internet!

Men har annars haft en bra dag, trött på en grej, men det är över nu! SKÖNT! Blev rätt skapligt med folk idag iaf, vi målade rätt mycket, så nu är jag ganska seg! men är ledig imorn och tisdag! 

AAAAA... vi höörs! strax ska jag käka tacos, najs!!

 

Det finaste jag ngonsin sett! Markus( robins bror) och Erikas bal! Galet fina är de tillsammans!!


Av Amalia Asmundsson - 29 juli 2012 09:48

SÅHÄR

     

linne(egentligen klänning)- H&M//Shorts-jsfn//


Under dagen blir det ju arbetskläder men aa;) Det är närmre 30 grader ute så det lär bli en lugn dag på jobbet;) Men vi hörs, hinner nog inte blogga mer..:)

Kanske kör mobilblogg under dagen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är född i början av året 97, börjar gymnasiet i höst och jag hoppas att jag får en underbar tid med er mina läsare!

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards